Страница 1 от 1

Плащане таксите на ТР и заявяване по ел. път

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2008, 14:35
от jazzi
Здравейте колеги!

След промените в ЗТР и след като адвокатите могат да бъдат заявители, реших да се ориентирам към подаването на заявления по ел. път. Предимствата са очевидни предвид опашките и разликите в цените по Тарифата, но практически съм неподготвен. Прочетох темите във форума по въпроса с ел. подаване, проучих въпроса с УЕП и изискванията на ТР /eBG.bg/, но нямам нито УЕП, нито кредитна или дебитна карта или пък разплащателна сметка. Засега всичко във връзка с процедурата по подаване на заявление ми е горе-долу ясно. Въпросът ми е свързан по-скоро със заплащането на таксите. От регистрацията си в eBg.bg и условията и указанията дадени там, разбрах, че ТР чрез eBG.bg по зададени от мен данни в eBG.bg /карта, сметка/ получават съответното плащане. Не ми е ясно по какъв начин и чрез какъв документ ще докажа разхода на клиентите си и дали те ще могат да си го осчетоводят. Логиката сочи, че по този начин от банката ще ми издадат извлечение за направен от мен разход към ТР. Това обаче дали ще устройва счетоводителите? От банковото извлечение, предполагам, че няма да се вижда основанието за плащане и др., които са необходими за счетоводството. Моля за помощ! Предварително благодаря!

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2008, 15:24
от leator
my friend,
не е необходимо да си усложнявате живота,
внсете таксата касово и сканирайте документа.

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2008, 17:07
от jazzi
Благодаря за отговора, Леатор! Това изпитано ли е дали "минава" в ТР? Ако става така, така ще действам отначало.
Все пак ми се щеше да разбера дали има начин за плащане по е-нет, който да може да бъде зачетен счетоводно, както писах по-горе. Предимствата лично за мен ги виждам преди всичко в нарастване на кредитния ми рейтинг поради евентуалния оборот на средства по сметката ми, но по-важното е работата да се свърши. Успех!

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2008, 17:43
от ykovachev
Става, без проблеми.
Успех!
П.П. Имаше хора, които се пробваха да ползват една и съща вносна бележка два пъти. Е, не става. ДЛР все пак не пасат трева :wink: Не че ми минава през ум Вие да се пробвате така, но се сетих за едни такива откази и си казах, че ако някой има подобна хрумка, може пък да прочете тук и да знае, че няма нужда да се хаби.

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2008, 17:58
от jazzi
Благодаря Ви колега Ковачев!
Колкото до ползването на една бележкка повече от веднъж, мога да Ви уверя, че единствения сигурен начин да се провери реалното плащане, е ДЛР да следят текущите плащания към ТР по наредител и дата. Незнам дали ДЛР процедират така, но все пак Photoshop е една такава програма, която предполага такава проверка. Не ми е хрумвало да пробвам и не бих пробвал подобно нещо, но трябва да видите как през Шопа се усмихва и намига американския президент от доларчето и тогава ако бяхте ДЛР щяхте да се замислите дали да вярвате на скановете безусловно :roll: Успех!

МнениеПубликувано на: 08 Авг 2008, 17:32
от SashkoS
Аз разбирам въпроса така - как максимално да опростим процеса по електронно подаване на документите в ТР и плащанията.

По отношение на УЕП - софта на ТР е малко бъгав и има специфични неща по подписването, но след първия път вече е лесно.

По отношение на счетоводното отразяване, вие издавате документ на клиентите за цялата услуга, а плащанията към ТР са ви разход. Де факто, вие префактурирате таксите и останалите разходи. В самото плащане, изрично трябва да се посочи основанието, както и името на субекта за който се отнася. Не виждам проблем в това че парите се внасят от сметка, която не е негова. Не съм запознат с електронните разплащания, но предполагам ще трябва да разпечатате и сканирате този документ. Е, има и други компютърни начини да го прехвърлите в PDF вид.