Страница 1 от 1

молба за помощ

МнениеПубликувано на: 09 Дек 2008, 15:16
от ka_petrov
извинявам се ако се повтарям, но до момента изчетах почти всичко, което намерих по темата, но не открих моя проблем.

казуса е следния:
имам наето кафене, което е оборудвано с всички разрешителни за дейността. но една или друга причина трябва да го затворя, а договора ми изтича в края на 2010 г.
водих разговори с фирма, която желае да го наеме, но ние със съдружника не желаем да работят с нашия касов апарат, а и нямаме право да преотдаваме помещението.

въпросът е, може ли да сключиме договор за съвместна дейност, като за целта се използва помещението с нашите разрешителни за дейност, а колегите поемат финансовата отчетност, касовият апарат и касовата книга.
моля, ако някои има каквото и да е мнение, да го сподели, като цитира евентуално нормативите.

предварително БЛАГОДАРЯ

Re: молба за помощ

МнениеПубликувано на: 10 Дек 2008, 12:40
от katerinakuch
А какво каза адвокатът на фирмата?

Re: молба за помощ

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008, 13:34
от ka_petrov
лошото е, че адвокат няма. но се обърнах към юристконсулт и човека на първо четене, каза че това е прецедент с който не се е сблъсквал., при тази рецесия :oops: , ако трябва да платя и адвокатски хонорар :evil: , направо да затварям :(

Re: молба за помощ

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008, 13:58
от juliet
при тази рецесия , ако трябва да платя и адвокатски хонорар , направо да затварям
лошото е, че адвокат няма. но се обърнах към юристконсулт и човека на първо четене, каза че това е прецедент с който не се е сблъсквал., при тази рецесия :oops: , ако трябва да платя и адвокатски хонорар :evil: , направо да затварям :(


Ама, че наглост. Проблемът ви има разрешение, но аз няма да ви го дам, надявам се и никой във форума. При такова отношение от ваша страна, няма какво да очаквате. Отговора ще получите, когато влезете в някоя адвокатска кантора и потърсите юридически съвет, който ще ви бъде даден компетентно. Не става въпрос само за заплащането, а и зазапознаване подробно с проблема, което не може да стане във форума.
А не на последно място е и хонорарът, който вие смятате, че е излишно да давате. Искате да получите информация безплатно?
А когато влизат клиенти в кафенето ви и консумират, искате да си платят , нали?

Re: молба за помощ

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008, 17:57
от ka_petrov
драга "juliet"

радвам се, че преписвате моят пост, сигурно с цел да го осмислите. :lol:
задада въпроса във форума, защото останах с впечатление, че е с цел хората да си помагат, а не да се зъбят на някой, че не иска да плаща хонорари.

апропо направих си труда да прегледам няколко ваши поста(въпроси) и там като гледам има много изчерпателни отговори на ваши съфорумни "колеги"

също така да отбележа драга, че въпроса не е за влизането в адвокатската кантора и за хонорара, който ще трябва да платя. сигурно сте моного далече от общинската разправия с обектите, така че и да платя пак сам трябва да се оправям :evil:

а за кафенцето, ако наистина имаше хора, който можеха да си платят, нямаше да пиша тук.

и още нещо драга, колко малки фирми занете, които имат адвокати??

моля не ме карайте да вярвам в приказката за вампирите!!

Re: молба за помощ

МнениеПубликувано на: 12 Дек 2008, 16:44
от SashkoS
Не съм убеден, че договор за съвместна дейност ще реши проблема. Всъщност истинското решение ви е ясно - или вие си продължавате, или прекратявате, а другата фирма си вади разрешителни.
Разбира се, има и други варианти, но няма как да се даде съвет без информация.

За останалото - да, тук е място за ВЗАИМОпомощ. Но не е място за безплатни юридически консултации, осъзнайте разликата.
juliet ви го е казала съвсем ясно - не е до парите. Просто, когато тук даваме съвет на юрист знаем, че ако му се даде насока или мнение, той ще разбере и сам ще събере две и две. На вас, ако ви се даде насока, само ще ви объркаме.

Идете при адвокат, изложете проблема и обсъдете варианти. Не е лошо да ги обсъдите и със счетоводител за да уточните евентуални бъдещи данъчни и документални задължения при един или друг вариант.

Re: молба за помощ

МнениеПубликувано на: 17 Дек 2008, 13:42
от ka_petrov
Уважаеми "SashkoS",
сигурен бях, че има и хора с добри сърца и позитивна нагласа, който не мислят само за пари.
тъй като съм на етап да реша казуса, след вашата загатватваща ВЗАИМОпомощ, обещавам, да опиша детайлно действията, копйто е необходимо да се предприемат, по такива въпроси !!
Пожелаам Ви успехи и оставам

с уважение:
ka_petrov

Re: молба за помощ

МнениеПубликувано на: 19 Дек 2008, 13:42
от ka_petrov
както обещах ще опиша необходимите действия за този казус.

казуса:
нает магазин по договор с общината, срока е голям, а фирмата не може да се справи. има договорка с друга фирма за съвместна дейност но не може да го преотдаде.

както ми подсказа съфорумният колега " SashkoS" - договора за съвместна дейност е решението на проблема с една уговорка, не може разрешителните да са на една фирма, а финансовата отчетност на друга, поради факта, че санитарното разрешително и уведомлението за търговска дейност трябва да бъдат на лицето извършващо дейността.

та значи, сключихме договор за съвместна дейност, където договорихме всички особенности на експлоатацията. тук е мястото да спомена, че, преди да го напишете, фирмата(наела помещението) трябва да подаде до съответната района администрация "МОЛБА" свободен текст за това "да и бъде разрешена съвместната дейност с ............. в експлоатациявта на обект ............, находящ се на територията на ..................(съответната община/район)"
(след депозирането на молбата се прави среща с местния търговец и му се обяснява ситуацията- не е задължително)
защо е необходима молбата, след като получите положителна резолюция, изваждането на "уведомление за турговска дейност" - не може да ви буде отказано., а също така може и да я приложите към другите молби към ХЕИ, ДВСК/РИОКОЗ и т.н.
вмъквам тема за размисъл: какво ще стане ако и двете фирми нямат договорни отношения към общината - т.е са наемател на партиен клуб или на помещение предоставено на обществена организация??

едва след разрешението правете договор за съвместна дейност и не забравяйте да споменете, "че фирмата Х трябва да извади всички необходими разрешения за дейността и поеме финансовата отчетност и персонала"

давате на контрагента си копие от всички разрешителни + протоколите за измерване на микроклимат и т.н. и заедно с договора и копие от титула на основния договор - вади разрешителни на негово име, без да прави "проекти", като декларира, че няма промяна в конструкцията, по този начин спестявате доста.

мисля че това е всичко, ако съм ви билл полезен, за мен е удоволствие.

ако има някакви въпроси по детайлите - питайте стига да мога да отговоря.

пожелавам на всички Весела Коледа и Щастлива новата 2009 год.

Успех !!

ka_petrov!!