Мисля, че нямаме спор по юридическата страна на въпроса, по-скоро kivanov, смята че нещо куца в "морално-етическия"

аспект на правната норма.
"Математическият" аргумент е, че в описаната хипотеза,застрахователните компании получават две премии, а се изплаща едно застрахователно обезщетение. Наглед имаме неравенство. Неравенство, обаче няма. Обратното впечатление идва от неправилно включените аргументи, в двете страни на уравнението.
Сега... да започнем от там, че
застраховането не е Еврофутбол, та да искаш ако си пуснал два билета чиито прогнози са се сбъднали, да искаш изплащане на премия и по двата билета. 
То е обществено полезна дейност, която законодателят е регламентирал, с цел ликвидиране на възможноте негативни последици, от настъпване на определени застрахователни рискове. Обществената функция на застраховането е ликвидиране на вреди, не печалба на джакпот.
После... то и без НИКАКВА застраховка, А пак ще има право да иска репариране на причинениете му вреди от Б. Изхождайки от тази позиция - се питаме има ли смисъл въобще да се правят застраховки ? Смисъл има. Когато са застраховани, "А" и "Б" имат определени ползи, ВСЕКИ ЗА СЕБЕ СИ, и именно заради тези ползи "А" и "Б" плащат по отделно на застрахователите си.
По автокаското
А плаща, за да може А да "получи сигурност", че при увреждане на автомобила му, разходите по ремонта ще бъдат поети от застахователната компания, по един облекчен и бърз ред (по силата на договора за застраховака), без съдебни битки, искови, обезпечителни, изпълнителни производства срещу "Б" и т.н.
По гражданска отговорност
"Б" плаща, за да може "Б" "да получи сигурност",че ако причини катастрофа, вредите сторени на трети лица, няма да ги плаща той.
Не е вярна, постановката, която Вие сте приел, че със застраховката ГО "Б" напрактика "застрахова" чуждия автомобил. Това не е вярно.
"Б" застрахова не чуждото имущество, а
собствения си интерес, защото ако примерно причини щети на "А", за 10 хил. лева, и ако "Б" няма застраховка ГО, то тогава "Б" ще дължи цялата тази сума на А (или на застрахователната компания на А, ако тя го е суброгирала).
Но ако Б е сключил ГО, по този начин той е застраховал СЕБЕ СИ за този риск и тогава "Б", няма да плати НИЩО. 10-те хиляди ще ги плати "Б"-застрахователя на "А" или на застрахователя на "А".
Както казахме - застраховането служи за ликвидиране на вреди. Една вреда за 10 хил. лв. имаме причинена, една вреда за 10 хил. лв. имаме ликвидирана. Никаква диспропорция няма тук.
А това - че се плащат вноски по две различни застраховки, това е нормално, защото два различни субекта застаховат рискове по СОБСТВЕНИТЕ СИ ИНТЕРЕСИ. Застрахователните компании са получавали плащания, за да носят рисковете на своите контрагенти - "А" и "Б". Всеки от тях би могъл да избере друго, и да не се застрахова,
но тогава сам ще носи рисковете си.
"А" ще носи риска, като му ударят колата извършителят да избяга и да остане неизвестен, или пък макар и известен, може да се наложи "А" да води безкрайни съдебни дела срещу "Б" за да се удовлтетвори. Да не забравяме, че и след спечелване на съдебните дела за непозволено увреждане, може да се окаже, че "Б" просто е гол като пушка и "А" никога няма да види 10-те си хиляди лева.
"Б" ще носи риска, като причини ПТП, да бъде осъден да изплати причинените вреди в пълен размер ОТ СВОЕТО ИМУЩЕСТВО. Т.е. поема риска, един хубав ден съдебен изпълнител да опише имуществото му за да събере от него 10-те хил. лева, дължими за обезщетяване на "А".