без да искам да се заяждам, се опитвам да те насоча, че не може да има еднакви "фирми" на национално ниво, независимо от седалището. Преди е било така, както казваш, но вече не е. След 01.01.08 всяко новорегистрирано ТД трябва да има уникално име за страната, проблем е с тези, които се пререгистрират и вече има ново ТД със същото име.
4.3. Особено съществено е отпадането на изискването за национална уникалност на фирменото наименование по отношение на регистрираните вече до влизане в сила на ЗТР търговци. При пререгистрацията си те ще запазват досегашната си фирма. Изискването за национална фирмена уникалност ще се прилага само по отношение на новорегистрираните търговци след 01.01. 2008 г.
По принцип идеята да се въведе национална уникалност на фирменото наименование, която беше заложена изначално в ЗТР, не е лишена от разум. Проблемът обаче се състои в това, че подобно начинание можеше практически да се осъществи в началото на прехода към пазарна икономика, когато все още броят на регистрираните и учредявани фирми не беше толкова голям. Сега, близо 20 години по-късно, когато според статистически данни са регистрирани над 1,4 млн. търговски дружества, от които 20-30% са със съвпадащи фирмени наименования, подобна инициатива е практически неосъществима и е свързана повече с негативи, отколкото с предимства. Законът в досегашната си редакция предвиждаше задължително преименуване при съвпадащи фирмени наименования, като не държеше сметка за приоритет на регистрацията, общоизвестност, свързаност на наименованията с регистрирани търговски марки и т.н. Предвиждаше се Агенцията по вписванията да уведомява търговците със съвпадащи фирмени наименования и при бездействие от тяхна страна служебно да ги преименува чрез прибавянето на определена в закона добавка. Това беше, от една страна, изключително обременяващо с оглед нормалното функциониране на Търговския регистър в стартовата му фаза, а от друга страна - неоправдано и несправедливо по отношение на търговците. Търговци, които в продължение на 17-18 години са инвестирали в своята корпоративна идентичност, най-важният елемент от която е фирменото наименование, бяха застрашени от възможността да изгубят както нея, така и клиентите си, поради задължително наложеното им от ЗТР “преименуване”. В този смисъл бяха и множеството оплаквания в бизнес средите за обърквания сред техните партньори и клиенти. След това изменение ще се запази досегашната практика регистрираните вече дружества да се идентифицират чрез своето фирмено наименование, седалище и единен идентификационен код.
http://www.trudipravo.bg/index.php?opti ... &Itemid=39това е от статия на гл.ас. Таня Бузева, ако не се лъжа тя е "автор" на някои от текстовете в ТЗ.