- Дата и час: 21 Ное 2024, 17:11 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Предложение за промени в закона за движение по пътищата
|
|
11 мнения
• Страница 1 от 1
Предложение за промени в закона за движение по пътищата
Здравейте, във връзка с обсъжданите напоследък идеи за поредните промени в закона за движение по пътищата, засягащи младите водачи, по мое мнение е задължително преди записването им на шофьорски курс те да подлежат на психологическо изследване, което да оцени склонността им към агресия, рисково поведение и безотговорно поведение на пътя. Така още в начален етап биха могли да се отсеят тези бъдещи водачи, които са потенциална заплаха за останалите участници в движението...
- avitohol1972
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 09 Окт 2013, 09:52
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
Ох, още един популистки кьорфишек... Не съм чела ( това не е добре- втора тема започвам с отрицание) проекта, ако има такъв, но слушах наскоро някакъв "капацитет" от законодателното ни тяло, който каканижеше, че трябвало да се увеличи десетократно размера на санкциите по ЗдвП, после разни физически лица пуснаха идеята новите водачи да нямат право да управляват МПС нощно време по магистралите, да не могат да управляват поне първите 6м. или повече самостоятелно, а само с бавачка... и прочее.
Свръхрестрикциите не са панацея за разрешавани на какъвто и да е съществуващ проблем, според мен, и в този ред на мисли- ако приемем априори, че само младите водачи са склонни "към агресия, рисково поведение и безотговорно поведение на пътя" всичко е обречено ( а от правна страна го намира и за дискриминационно).
Редно е правилата на играта да са задължителни за всички и да не се поставя имагинерни зависимости.
Нямам идея как стигнахте до извод, че опита като водач може да повлияе на темперамента, но според мен зависимостта, ако има такава - не съм специалист, би трябвало да е точно обратна.
Свръхрестрикциите не са панацея за разрешавани на какъвто и да е съществуващ проблем, според мен, и в този ред на мисли- ако приемем априори, че само младите водачи са склонни "към агресия, рисково поведение и безотговорно поведение на пътя" всичко е обречено ( а от правна страна го намира и за дискриминационно).
Редно е правилата на играта да са задължителни за всички и да не се поставя имагинерни зависимости.
Нямам идея как стигнахте до извод, че опита като водач може да повлияе на темперамента, но според мен зависимостта, ако има такава - не съм специалист, би трябвало да е точно обратна.
"Човек е дълго изречение, написано с много любов и вдъхновение, ала пълно с правописни грешки.”
- bird_of_paradise
- Активен потребител
- Мнения: 2668
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 15:27
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
За всички професионални водачи и кандидатстващи за такива вече има въведени психологически изследвания, така че не виждам никаква дискриминация в това и кандидатсващите за любители да бъдат подлагани на такива... А и това няма да е рестрикция, а напротив, превенция. Така могат да се отсеят още в началото тези, които са потенциално опасни на пътя, а има много такива, взели книжка по "втория начин"... Колкото до темперамента, той може да се променя с годините, не е постоянна величина.... Разбира се може и в двете посоки, но това е друга тема за обсъждане...
- avitohol1972
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 09 Окт 2013, 09:52
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
avitohol1972 написа:За всички професионални водачи и кандидатстващи за такива вече има въведени психологически изследвания, така че не виждам никаква дискриминация в това и кандидатсващите за любители да бъдат подлагани на такива... А и това няма да е рестрикция, а напротив, превенция. Така могат да се отсеят още в началото тези, които са потенциално опасни на пътя, а има много такива, взели книжка по "втория начин"... Колкото до темперамента, той може да се променя с годините, не е постоянна величина.... Разбира се може и в двете посоки, но това е друга тема за обсъждане...
Доста сте заблуден - явявали ли сте се на подобно психологическо изследване - аз лично като професионален водач - да. Това което очаквате "да оцени склонността им към агресия, рисково поведение и безотговорно поведение на пътя" не може да се постигне с него. Да не говорим, че по никакъв начин не се оценява и темперамент и т.н. с него....
Aliena vitia in oculis habemus, а tergo nostra sunt!!!
- windlove
- Потребител
- Мнения: 205
- Регистриран на: 15 Юли 2013, 16:38
- Местоположение: София
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
Явявал съм се и още как. Според мен доста добре могат да се преценят личностните качества от тези въпросници, които се дават там, все пак съм психолог по професия... А и не знам защо се захванахте точно за темперамента, той сам по себе си нищо не доказва, още по-малко дали ще си добър зад волана или не...
- avitohol1972
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 09 Окт 2013, 09:52
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
Като учител на водачи на МПС и стаж , като изпитващ, винаги съм се интересувал защо РБългария не само за миналата година има около три пъти повече жертви на милион жители от Дания,Холандия или Великобритания. Помислете си колко от вас ще успеят да решат листовката сега, както е напосана на неразбираем, но законосъобразен език?Когато изпитът по теория се състои от цитати на един закон, създаден за събиране на пари, а не за безопасно движение!Правилата и забраните се губят някъди в навалицата?
Един качествен изпит по теория в цитираните по-горе страни , на разбираем език, съдържа тест за разбиране на тези правила и забрани, както и последиците от неспазването? Провежда се като тест за агресия, тест за мотивация да се спазват законите! Съдържа втора част , като симулатор на управление на МПС , като по този начин проверява уменията на изпитвания да следи поведението на останалите участници в движението, прогнозира и избягва ситуации водещи до ПТП!
Проблемът не е в количеството учебни часове, а в качеството на изпитите, изискванията към водачите на МПС, но те се определят от министъра на транспорта/иска работа и компетентност, а не симулация на работа/?
Практика в други държави е да се издават временни свидетелства за управление на МПС и дава добър резултат.
Сега също няма ограничение в максималния брой на часовете, а проблемът е в некачествените изисквания към водачите на МПС, ограниченията наложени от бюрокрацията в обучението и изпитите на потребителите на образователната услуга обучение на водачи на МПС, определени от министъра на транспорта и МОН!? Минимумът от часове се използва от нелоялни фирми за продажба на удостоверения и нарушава правото на потребителя на услугата да договаря свободно условията за доставка на услугата! Защо една образователна услуга, като обучението на водачи на МПС се контролира от министерството на транспорта, особено след толкова сигнали и случаи на корупция, а не от МОН? Временно свидетелство за управление на МПС могат да получат желаещите да се обучават с придружител на собствено МПС, защото така могат да се обучават до една година!
Временно свидетелство могат също да получават всички издържали успешно изпитите за водач на МПС от съответната категория нови водачи , със срок до една или две години.
Друго временно свидетелство могат да получат издържалите изпитите си след 16 годишна възраст млади водачи,които управляват с придружител до 16 годишна възраст , само на територията на страната!
Един качествен изпит по теория в цитираните по-горе страни , на разбираем език, съдържа тест за разбиране на тези правила и забрани, както и последиците от неспазването? Провежда се като тест за агресия, тест за мотивация да се спазват законите! Съдържа втора част , като симулатор на управление на МПС , като по този начин проверява уменията на изпитвания да следи поведението на останалите участници в движението, прогнозира и избягва ситуации водещи до ПТП!
Проблемът не е в количеството учебни часове, а в качеството на изпитите, изискванията към водачите на МПС, но те се определят от министъра на транспорта/иска работа и компетентност, а не симулация на работа/?
Практика в други държави е да се издават временни свидетелства за управление на МПС и дава добър резултат.
Сега също няма ограничение в максималния брой на часовете, а проблемът е в некачествените изисквания към водачите на МПС, ограниченията наложени от бюрокрацията в обучението и изпитите на потребителите на образователната услуга обучение на водачи на МПС, определени от министъра на транспорта и МОН!? Минимумът от часове се използва от нелоялни фирми за продажба на удостоверения и нарушава правото на потребителя на услугата да договаря свободно условията за доставка на услугата! Защо една образователна услуга, като обучението на водачи на МПС се контролира от министерството на транспорта, особено след толкова сигнали и случаи на корупция, а не от МОН? Временно свидетелство за управление на МПС могат да получат желаещите да се обучават с придружител на собствено МПС, защото така могат да се обучават до една година!
Временно свидетелство могат също да получават всички издържали успешно изпитите за водач на МПС от съответната категория нови водачи , със срок до една или две години.
Друго временно свидетелство могат да получат издържалите изпитите си след 16 годишна възраст млади водачи,които управляват с придружител до 16 годишна възраст , само на територията на страната!
- joro112
- Младши потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 09 Май 2011, 15:02
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
В чужбина има практика да се явяват на психотест системните нарушители.Наричат го "идиот-тест" и се ръководи от психолог и автоексперт. Това е една от възможностите за опрощаване на наказателни точки, както е при нас възстановяване на контролни точки. Защо трябва да се налага принудителна мярка на хора, които не са извършили още нарушение?Изисквнията към водачите на МПС се утвърждават от министъра на транспорта.За съжаление изпитът по теория не представлява тест за разбиране,тест за агресия,тест за мотивация да спазват ЗДвП, а само цитиране на текстове от ЗДвП, които и юристи трудно запомнят? Няма втора част , както е в страните с най-малко жертви на милион жители,за проверка уменията на изпитваните да следят поведението на останалите участници в движението, да реагират на тяхното поведение, да прогнозират и избягват ситуации водещи до ПТП?Бюрократите в ИААА-София пречат това да се случи тук с цел корупция?Последните събития са показателни? Фактът , че от двете страни на шефа на ИААА-София седяха мъжът и жената отговорни за всичко, което се е случвало до този момент е гаранция, че няма да има положителни промени?
- joro112
- Младши потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 09 Май 2011, 15:02
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
Наскоро изскочи и някакво предложение - да се пишат актове на пияни пешеходци - въпросът ми е законотворецът ще ми осигури ли шерп ,който да ме носи на конче ??
Също има предложение за преминаване на червено - 1000 лева глоба.
Имам контра предложение - направо разстрел или обесване на светофара на който си преминал на червено , за назидание.
Друго - да се пишат актове на колоездачите и да носят жилетки - ала коледна елха.Какво унижение..нямам думи просто.Не може ли да се направят вело алей - хем ще откраднат пари , хем и колоездачите ще са доволни?
Почвам да си мисля , че това коалиционно управление , в стремежа си да не се разпадне дава трибуна на всякакви малоумни кретени и болни мозъци.
Също има предложение за преминаване на червено - 1000 лева глоба.
Имам контра предложение - направо разстрел или обесване на светофара на който си преминал на червено , за назидание.
Друго - да се пишат актове на колоездачите и да носят жилетки - ала коледна елха.Какво унижение..нямам думи просто.Не може ли да се направят вело алей - хем ще откраднат пари , хем и колоездачите ще са доволни?
Почвам да си мисля , че това коалиционно управление , в стремежа си да не се разпадне дава трибуна на всякакви малоумни кретени и болни мозъци.
Най-доброто отмъщение е да живееш щастливо
-
u3mamhukaa - Потребител
- Мнения: 244
- Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:48
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
Защо се притеснявате от високите глоби ? Или познавайки себе си (като шофьор), виждате как олеква кесийката Просто спазвайте правилата, к'во Ви пречат глобите ?
Всеки участник в движението може да бъде санкциониран. Къде е казано, че глоби следва да понасят само водачите на МПС ? Това с жилетките за велосипедистите отдавна трябваше да го направят, преди да изпогазят сума ти народ. По простата причина, че не се виждат. Предвид липсата на велоалеи, това е единствен добър вариант. Апропо, и в колите трябва да има светлоотразителни жилетки ...
А за пияните пешеходци - просто се заяждате. Ако няколко пъти се случи такива да Ви скочат на капака, за да попитат дали ги уважавате, ще сте на друго мнение. Обаче пияния и господ го пази ... Знаете ли какъв панаир става, когато пиян прескача парапета на "Тодор Александров" в София, и се изпружва възнак на платното ? Има-няма десетина коли се нанизват. А братото си тръгва ... Явно така е справедливо защото е пешеходец ....
Всеки участник в движението може да бъде санкциониран. Къде е казано, че глоби следва да понасят само водачите на МПС ? Това с жилетките за велосипедистите отдавна трябваше да го направят, преди да изпогазят сума ти народ. По простата причина, че не се виждат. Предвид липсата на велоалеи, това е единствен добър вариант. Апропо, и в колите трябва да има светлоотразителни жилетки ...
А за пияните пешеходци - просто се заяждате. Ако няколко пъти се случи такива да Ви скочат на капака, за да попитат дали ги уважавате, ще сте на друго мнение. Обаче пияния и господ го пази ... Знаете ли какъв панаир става, когато пиян прескача парапета на "Тодор Александров" в София, и се изпружва възнак на платното ? Има-няма десетина коли се нанизват. А братото си тръгва ... Явно така е справедливо защото е пешеходец ....
ПРЕД НАЙ-ВАЖНИТЕ ПЪТИЩА НЯМА УКАЗАТЕЛНИ ТАБЕЛИ ...
http://vbox7.com/play:7d23a9b5&r=emb
Простичко е: http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
http://vbox7.com/play:7d23a9b5&r=emb
Простичко е: http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
-
doc03 - Активен потребител
- Мнения: 2306
- Регистриран на: 16 Апр 2009, 22:24
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
Аз смятам, че всички участници в движението следва да носят отговорност за действията си, защото има много опасно пресичащи пешеходци и опасни велосипедисти. Не може да си пресичаш от единия тротоар до другия, да внимаваш да преминеш правилно, съобразявайки се с МПС - тата, които се движат по пътя и междувременно срещу теб да се задават разни криволичещи велосипедисти, които се опитват да минат през теб. Относно изискването за жилетките съм " за".
Доколкото говорим за дефиницията от ЗДП в пар.6 т.28 от ДР на ЗДП на понятието " участник в движението" :
28. "Участник в движението" е всяко лице, което се намира на пътя и със своето действие или бездействие оказва влияние на движението по пътя. Такива са водачите, пътниците, пешеходците, както и лицата, работещи на пътя.",смятам, че е напълно логично и оправдано да им се търси отговорност за всички действия и бездействия, създаващи опасности за останалите участници в движението, включително и за употребата на алкохол.
Доколкото говорим за дефиницията от ЗДП в пар.6 т.28 от ДР на ЗДП на понятието " участник в движението" :
28. "Участник в движението" е всяко лице, което се намира на пътя и със своето действие или бездействие оказва влияние на движението по пътя. Такива са водачите, пътниците, пешеходците, както и лицата, работещи на пътя.",смятам, че е напълно логично и оправдано да им се търси отговорност за всички действия и бездействия, създаващи опасности за останалите участници в движението, включително и за употребата на алкохол.
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: Предложение за промени в закона за движение по пътищата
Абе вие луди ли сте бе? Купил съм си Бентли, приерно и какво, ще сложа светлоотразителна жилетка на предната седалка,колата си има светлини .Аварийните ще ти изкарат очите.Колелото ми е Пежо - има си фар и стоп , кво ще се правя на клоун - да направят алеи ,както е навсякъде по Европа - нали сме европейци , а не клоуни.
Неправилно пресичащите - ок за съм ,да ги глобяват по 50 лв. примерно.Просто тоя дето пише закона е идиот - какво значи "глоба за пиян пешеходец" ? Аз мога да ходя пиян в парка или и там ли ще ме глобят? Гражданска ще ме питат ли дали имам? Може да се блъсна в някой друг "пиян" ,ще трябва да викаме КАТ.
Друга малоумна лицемерщина са задължителните фарове.Хем трябва да ограничаваме въглеродните емисий - хем всички сме на фарове.Направете експеримент - запалете халогеннта крушка докато не сте я сложили във фара , докато виси на фасунгата ,сутринта ,като е по - студеничко.Пуши - отделя въгл. диоксид. Защо според вас изгарят рефлекторите и стъклата на фаровете и стават черни?
През деня си има ФАР - ТОВА Е СЛЪНЦЕТО.
Неправилно пресичащите - ок за съм ,да ги глобяват по 50 лв. примерно.Просто тоя дето пише закона е идиот - какво значи "глоба за пиян пешеходец" ? Аз мога да ходя пиян в парка или и там ли ще ме глобят? Гражданска ще ме питат ли дали имам? Може да се блъсна в някой друг "пиян" ,ще трябва да викаме КАТ.
Друга малоумна лицемерщина са задължителните фарове.Хем трябва да ограничаваме въглеродните емисий - хем всички сме на фарове.Направете експеримент - запалете халогеннта крушка докато не сте я сложили във фара , докато виси на фасунгата ,сутринта ,като е по - студеничко.Пуши - отделя въгл. диоксид. Защо според вас изгарят рефлекторите и стъклата на фаровете и стават черни?
През деня си има ФАР - ТОВА Е СЛЪНЦЕТО.
Най-доброто отмъщение е да живееш щастливо
-
u3mamhukaa - Потребител
- Мнения: 244
- Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:48
11 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Обсъждане на законопроекти
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта