vdggbg написа:emilgrigorov написа:Не е задължително Акт 15 да установи, че строежът е напълно завършен и съответства на одобрените проекти и договорите. Тогава строежът не се въвежда в експлоатация.
Има едно малко проблемче. Нали знаете, уважаеми
emilgrigorov, какво означава изразът
numerus clausus? Та, в чл. 178 (3) от ЗУТ са изчерпателно изброени случаите, когато един строеж не се въвежда в експлоатация. Несъответствието на договорите, каквито и да били те, не е измежду изброеното, за съжаление на ощетените. Пък ако строежът не съответства на одобрените проекти (и екзекутивите, където е приложимо) - това не е строеж, годен за въвеждане в експлоатация, а незаконен строеж - каквито и актове да са подписани за него.
Е та нали и аз това казвам. Акт 15 удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 2 и условията на сключените договори. Или - не, също така - къде е проблемът. Когато е "НЕ", се дават мерки, предписания и срокове за отстраняване. Или директно се отказва, но мотивирано.
Законът изисква участието и подписа на участниците в строителството при съставяне на Акт 15. За да се върви напред.
Предполагам, в случая става дума за едни пари, неустойки за просрочие. Обичайна форма на опит за изнудване. Едва ли основание са съществени отклонения от изискванията към строежите. Които съображения не са основание за невъвеждане в експлоатация, и такива не се вземат предвид при ДПК (тоест, Актът 15 е валиден по отношение на установената годност за въвеждане).
По същия начин съм имал случаи и с отказ от страна на проектанти, на които не е платено, да подпишат акт 15. Действа се по същия ред.