начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

Документи при пенсиониране

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Документи при пенсиониране

Мнениеот EkaIn » 14 Юли 2008, 04:47

Здравейте!
Имам следния казус:
1. От 5.11 1996 г. до 4.09.2007 г. работих в предприятие, на което предстои ликвидация. Поради това изготвят документите, необходими за пенсиониране на всички свои работници. Трудовият ми стаж, работната заплата, както и изплатеното обезщетение за неизползвана отпуска са отразени в трудовата ми книжка. При издаването на удостоверението УП-2 обаче, първото вписване е за периода 1.01.1997 - 30.06.1999 г. Притеснява ме тази липса на 2 месеца трудов стаж в него.
2. През 2003г. и 2004 г. съм работила на граждански договор за извършване на допълнителна работа при същия работодател. Това не е отразено никъде.
3. От ноември 2006 до юни 2007 г., поради намаляване на обема на работа, работих на непълно работно време при този работодател, а същевременно работих на втори трудов договор при друг работодател. Това също не е отразено в трудовата ми книжка.
4. Между юни 1995 г. и 5.11.1996 г. съм получавала обезщетения за безработица, за което имах съответната регистрация в Бюрото по труда, а също така и в различни периоди съм замествала учители, отсъстващи поради болест (отработените часове са ми изплатени като лекторски), за което обаче нямам документи.

Интересува ме следното:
1. Какви документи е необходимо да подготвя за евентуално пенсиониране?
2. На какво трябва да обърна внимание да бъде отразено в тях?
3. Необходимо ли е данните в УП-2 да отговарят на тези в трудовата ми книжка?
4. Трябва ли да имам осигурителна книжка и, ако да, кои договори се вписват в нея?

Стана малко дълго, с много въпроси, но се надявам моят случай да не е от най-заплетените :?

Предварително благодаря и се извинявам за отнетото време!
EkaIn
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 10 Авг 2007, 00:02

Мнениеот rumi_r » 15 Юли 2008, 15:01

Наистина са доста въпросите и като начало мога да Ви препоръчам да се обърнете към съответното ТП на НОИ. Сигурна съм че отдел "Пенсии" дава консултации. А иначе за пенсиониране Ви е необходима редовно водена трудова книжка, осигурителна книжка за времето което сте работили по граждански договори, ако степодлежали на осигуряване за този период и удостоверения - УП-3 (обр.30) ако имате стаж от първа или от втора категория и УП-2 за три последователни избрани от Вас години в периода от 01.01.1982 г. до 31.12.1996 г. както и УП-2 за периода след 01.01.1997 г. Именно затова от предприятието са ви издали УП-2 само от 01.01.1997 г. - защото това е задължителен период. Ако пожелаете ще Ви издадат и за останалия период, но ако няма да ползвате този период от три години то няма да ви е необходимо и такова удостоверение. За втория трудов договор при другия работодател трябва да имате отбелязване в трудовата книжка а ако нямате ви е необходимо удостоверение УП-3, а щом е след 1997 г. и УП-2 за дохода от втория трудов договор. Времето през което сте получавали обезщетение за безработица също трябва да е отразено в трудовата ви книжка.
rumi_r
Потребител
 
Мнения: 129
Регистриран на: 05 Сеп 2006, 21:51
Местоположение: Русе


Назад към Данъчно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


cron