начало

Съдийската колегия единодушно защити съдия Мирослав Петров Съдийската колегия единодушно защити съдия Мирослав Петров

Плащане таксите на ТР и заявяване по ел. път

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Плащане таксите на ТР и заявяване по ел. път

Мнениеот jazzi » 07 Авг 2008, 14:35

Здравейте колеги!

След промените в ЗТР и след като адвокатите могат да бъдат заявители, реших да се ориентирам към подаването на заявления по ел. път. Предимствата са очевидни предвид опашките и разликите в цените по Тарифата, но практически съм неподготвен. Прочетох темите във форума по въпроса с ел. подаване, проучих въпроса с УЕП и изискванията на ТР /eBG.bg/, но нямам нито УЕП, нито кредитна или дебитна карта или пък разплащателна сметка. Засега всичко във връзка с процедурата по подаване на заявление ми е горе-долу ясно. Въпросът ми е свързан по-скоро със заплащането на таксите. От регистрацията си в eBg.bg и условията и указанията дадени там, разбрах, че ТР чрез eBG.bg по зададени от мен данни в eBG.bg /карта, сметка/ получават съответното плащане. Не ми е ясно по какъв начин и чрез какъв документ ще докажа разхода на клиентите си и дали те ще могат да си го осчетоводят. Логиката сочи, че по този начин от банката ще ми издадат извлечение за направен от мен разход към ТР. Това обаче дали ще устройва счетоводителите? От банковото извлечение, предполагам, че няма да се вижда основанието за плащане и др., които са необходими за счетоводството. Моля за помощ! Предварително благодаря!
jazzi
Младши потребител
 
Мнения: 20
Регистриран на: 08 Фев 2007, 16:29

Мнениеот leator » 07 Авг 2008, 15:24

my friend,
не е необходимо да си усложнявате живота,
внсете таксата касово и сканирайте документа.
leator
Потребител
 
Мнения: 267
Регистриран на: 03 Апр 2006, 17:25

Мнениеот jazzi » 07 Авг 2008, 17:07

Благодаря за отговора, Леатор! Това изпитано ли е дали "минава" в ТР? Ако става така, така ще действам отначало.
Все пак ми се щеше да разбера дали има начин за плащане по е-нет, който да може да бъде зачетен счетоводно, както писах по-горе. Предимствата лично за мен ги виждам преди всичко в нарастване на кредитния ми рейтинг поради евентуалния оборот на средства по сметката ми, но по-важното е работата да се свърши. Успех!
jazzi
Младши потребител
 
Мнения: 20
Регистриран на: 08 Фев 2007, 16:29

Мнениеот ykovachev » 07 Авг 2008, 17:43

Става, без проблеми.
Успех!
П.П. Имаше хора, които се пробваха да ползват една и съща вносна бележка два пъти. Е, не става. ДЛР все пак не пасат трева :wink: Не че ми минава през ум Вие да се пробвате така, но се сетих за едни такива откази и си казах, че ако някой има подобна хрумка, може пък да прочете тук и да знае, че няма нужда да се хаби.
ykovachev
Активен потребител
 
Мнения: 2070
Регистриран на: 27 Сеп 2005, 12:27

Мнениеот jazzi » 07 Авг 2008, 17:58

Благодаря Ви колега Ковачев!
Колкото до ползването на една бележкка повече от веднъж, мога да Ви уверя, че единствения сигурен начин да се провери реалното плащане, е ДЛР да следят текущите плащания към ТР по наредител и дата. Незнам дали ДЛР процедират така, но все пак Photoshop е една такава програма, която предполага такава проверка. Не ми е хрумвало да пробвам и не бих пробвал подобно нещо, но трябва да видите как през Шопа се усмихва и намига американския президент от доларчето и тогава ако бяхте ДЛР щяхте да се замислите дали да вярвате на скановете безусловно :roll: Успех!
jazzi
Младши потребител
 
Мнения: 20
Регистриран на: 08 Фев 2007, 16:29

Мнениеот SashkoS » 08 Авг 2008, 17:32

Аз разбирам въпроса така - как максимално да опростим процеса по електронно подаване на документите в ТР и плащанията.

По отношение на УЕП - софта на ТР е малко бъгав и има специфични неща по подписването, но след първия път вече е лесно.

По отношение на счетоводното отразяване, вие издавате документ на клиентите за цялата услуга, а плащанията към ТР са ви разход. Де факто, вие префактурирате таксите и останалите разходи. В самото плащане, изрично трябва да се посочи основанието, както и името на субекта за който се отнася. Не виждам проблем в това че парите се внасят от сметка, която не е негова. Не съм запознат с електронните разплащания, но предполагам ще трябва да разпечатате и сканирате този документ. Е, има и други компютърни начини да го прехвърлите в PDF вид.
SashkoS
Потребител
 
Мнения: 455
Регистриран на: 24 Яну 2008, 12:23


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта


cron